
小売分析ソリューション
Altair® RapidMiner®は、アルテアのデータ分析および人工知能(AI)プラットフォームであり、小売業者、消費財メーカー(CPG)、食品・飲料メーカーが顧客データをプロファイリング、セグメント化、スコア化、可視化し、購買経路、価格感度、在庫回転率などのより深い理解を助けます。 小売業者は、Altair RapidMinerを使用して効率を高め、小売分析ソリューションで信頼できる安全なデータをすべてのユーザーに提供します。

データプレパレーション
小売業者は、競争力を維持するための洞察を得るために、さまざまなデータソースに無制限にアクセスする必要があります。 アルテア製品を使用すると、形式や構造に関係なく、データをすばやく抽出してアクセスできます。 ユーザーは、消費者の動向をより深く理解するために、販売時点情報管理(POS)、顧客関係管理(CRM)、在庫システム、購買パターン、サプライチェーンの機会、製品価格、eコマースサイトなどのデータにアクセスすることができます。

機械学習と人工知能(AI)
オムニチャネル戦略により、消費者と小売店やCPGブランドの関係は様変わりしました。 スマートフォンにより、顧客とのやり取りやマーケティングも容易になりました。 ターゲットを絞ったパーソナライズされたプロモーションを効果的に作成するには、小売業者は変化する好みや需要を理解し、やり取りをパーソナライズする必要があります。 Altair RapidMinerの機械学習とAI機能により、小売アナリストは、コーディングやITに頼ることなく、すべてのチャネルにわたってデータをブレンドして分析することで、より深い洞察をより早く得ることができます。 消費者の注意を引き、ブランドロイヤルティを獲得するには、データが最大の武器になります。 コード不要またはコードフレンドリーな高度な機械学習とAI エクスペリエンスにより、より深い顧客のインサイトを得ることができます。

データ統合とアーキテクチャ
ナレッジグラフを使用して、小売分析ソリューションの可能性を最大限に引き出します。 情報を収集して結び付けることで、製品の関係、顧客の洞察、マーケティング戦略に対する理解を深めることができます。 トレンドやつながりを発見し、より効果的にオーディエンスにリーチして、提供するサービスをカスタマイズしましょう。 製品を簡単に追跡し、強化された検索機能で顧客が必要なものを正確に見つけられるようにすることでショッピング体験を向上させ、在庫管理を合理化します。 データを行動可能なインサイトに変換します。

レガシーシステムの最適化
多くの小売業者にとって、さまざまなデータソースからデータを取得し、使用可能な形式に変換するのは大変です。 アルテア製品を使用することで、小売業者はさまざまなソースやシステムからのデータに容易にアクセスできるようになります。 メインフレームのレポートやテキスト、PDF出力といったレガシーシステムからのデータアクセスが容易になるだけでなく、アルテアはSAS Instituteのソフトウェアライセンスを取得せずにSAS言語プログラムを実行できる代替のSAS言語環境も提供しています。 また、リアルタイムのデータ視覚化と、すべてをまとめる完全なナレッジグラフツールセットも備えています。
注目のリソース

Sporting Goods Chain Fuels Results with Data
In order to compete in the fast-paced retail industry, a chain of more than 100 sporting goods stores operating across the United States needed a more efficient and accurate method for preparing and analyzing data to enable management teams to quickly make strategic operational decisions.

Knowledge Studio Spotlight Series - Fraud Detection and Prevention: A Data-Driven Approach
Fraud impacts everyone – from individual consumers to large corporations.
Traditional rules-based systems may have been effective in the past in identifying fraud, but they become ineffective and stale as fraudsters learn how to bypass those rules. It becomes even more challenging due to the large volumes of data that need to be processed and examined to detect fraud, in addition to the constantly changing tactics for committing fraud – those activities are usually hidden in large volumes of data.
Recently developed machine learning techniques are increasingly effective in detecting fraud with the advances in data systems (e.g. big data, streaming data) and computational systems (e.g. high-performance computing, GPU). As a result, it is possible to identify fraudulent patterns of behavior in data that is constantly being captured from day-to-day activities. In addition, it is feasible to address the challenges associated with fraudsters changing their tactics.

Retail Analytics with Altair RapidMiner
Retailers need to understand consumers, shifts in demand, and shopping behaviors. There is a need for accurate, real-time data to understand consumers and make better business decisions. Altair RapidMiner, our data science and AI platform, helps retailers, consumer packaged goods (CPG), and food and beverage companies with profiling, segmenting, and scoring consumers. Retail analytics solutions give retail organizations insight into consumers' path to purchasing, price sensitivities, and other factors that impact the buying process.

Increasing the Value of Your Data: Getting Started with Machine Learning
Discover the benefits and ease of adopting machine learning into your data strategy with Altair Knowledge Studio. This webinar is perfect for anyone getting up to speed on implementing and using ML/AI regardless of skill level or industry.
During this webinar, we covered the following:
- Getting started with machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) and best practices
- Applying and automating no-code ML modelling
- Understanding responsible, explainable AI (XAI) capabilities
- Going from predictive to prescriptive analytics to make smarter business decisions
